V četrtek, 23. 1. 2020 smo na OŠ Šturje izvedli odprtje razstave 3. AFA 2019 – Analogna fotografija Ajdovščina. Projekt je že tretjič zapored potekal v organizaciji fotografa, Klemena Bizjaka, ki je k tokratni izvedbi povabil člane fotografskega krožka OŠ Šturje Ajdovščina.

Udeleženci so v nekaj srečanjih obiskali fotografski studio, preizkušali različno fotografsko opremo, se seznanili z različno zahtevnimi analognimi fotoaparati, na terenu posneli nekaj fotografij s tematiko domače dediščine, razvili filme, sodelovali pri njihovi digitalizaciji ter izbrali vsak po en izdelek, primeren za razstavo.

Odprtje je potekalo v avli OŠ Šturje Ajdovščina, kjer si je bilo poleg razstavljenih uokvirjenih fotografij mogoče ogledati tudi projekcijo ostalih posnetkov, kulturni program pa so pripravili sami učenci. Zahvaljujemo se vsem, ki so kakorkoli omogočili izvedbo projekta in vsem, ki so s svojo prisotnostjo počastili odprtje našega manjšega, a za domače okolje pomembnega kulturnega dogodka.

Razstava bo v avli OŠ Šturje Ajdovščina na ogled do meseca marca 2020, več informacij o njej in o samem poteku projekta pa lahko pridobite na spletni strani: http://klemenbizjak.com/193-3-afa-afa-analogna-fotografija-ajdovscina-december-2019/.

Fotografije: Filip Rupnik

Kritika razstave 3. AFA 2019

»Črnobela fotografija postaja klasika in je stalnica v vseh obdobjih tako tehnološkega razvoja kot tudi fotografske umetnosti. Film je bil začasno odrinjen, a se spet vrača, pa ne le zaradi nekakšnega trenda, pač pa zato, ker ima svoj čar, saj podaja imaginarno stvarnost drugače od digitalnih medijev. Pričujoče fotografije so prvi in prvinski stik neobremenjenih sanjačev s tem medijem. Kljub predvidljivosti, čuti se namreč vpliv mentorja, so v dobršni meri plod avtorskih pogledov, neobremenjenosti, igrivosti in želje po izraznosti. Njihova raznolikost kaže na osebne pristope do vsakdanjih motivov, obenem pa na odklon od vcepljenih vzorcev, kako naj bi fotografija izgledala, kar je vsekakor spodbudno. Predvidljiva je zgolj paleta tematik. Seveda je pomembno, da začetki temeljijo na enostavnejših tematikah in stabilnih kompozicijah. Pa vendar je opazen pogum pri iskanju drugačnega, včasih zgolj subtilnega, mestoma pa tudi korenito svojstvenega pogleda brez vplivov nekega mainstraema ali zgolj mentorjevih napotkov. Seveda so to šele začetki. Tehnika izdelave take fotografije ni pretirano zahtevna, obenem pa je čudovito sredstvo za razvijanje individualnih pogledov na svet, ki nas vrtinči. Umetnost je tista, ki te silnice magneti in ustvarjalni mladi avtorji imajo moč spina v svojih odprtih umih. Spodbujati jih je treba v njihovih svobodnih razmišljanjih in pojmovanjih ter* jim pustiti prosto pot k izražanju njihovih pogledov, idej, vizij in sanjarjenj. Fotografije, ustvarjene na delavnici, še zdaleč niso zgolj rezultat nekega tehničnega znanja. Obogatene so s čustvovanjem, tudi nezavednim, ki ga mladi entuziasti vtkejo v raznolike motive. Bistvo vsake umetnosti je podajanje čustev in serija, ki je pred nami, je obetajoča zarja novih izpovednih obzorij. Fotografska tehnika je le orodje, a vseeno je pomembno, kako ga podajamo in predajamo generacijam, ki jih zanima ta medij premnogih možnosti izražanja in ustvarjanja.«

Janez PELKO, fotograf