SPODBUJAMO PRIJATELJSTVO

NAŠA ŠOLA JE SODELOVALA V PROJEKTU SPODBUJAMO PRIJATELJSTVO 

»Spodbujamo prijateljstvo« je del širšega programa Šola sobivanja, ki združuje projekte z različnih področij trajnostnega razvoja. K sodelovanju je bila povabljena tudi naša šola. Tukaj si lahko pogledate nekaj naših prispevkov …

Projekt “Spodbujamo prijateljstvo” je bil enoletni podvig, ki je združil 21 učencev v skupnem prizadevanju za krepitev prijateljskih vezi in ustvarjalnosti. Skupaj smo izvedli pet nalog, ki so vsaka na svoj način prispevale k razvijanju skupinskega duha, sodelovanja in izražanja talentov.

Prva naloga, Radijska igrica, je bila pravi miselni izziv. Učencem je omogočila, da skozi scenarij in igro izrazijo svoje misli o prijateljstvu ter preizkusijo svoje igralske sposobnosti. Z navdušenjem so se lotili pisanja scenarija, dodeljevanja vlog, veselili so se tudi skupnih vaj in seveda končne izvedbe. Naš cilj je bil, da bo radijska igra, ki nosi malo hecen naslov »Goba spora«, aktualna tudi pri razrednih urah, saj je tema – konstruktivno reševanje sporov – še kako prisotna v vsaki dinamiki razreda. Naslednji izziv je bila Adventna torbica, kjer smo kar nekaj časa posveti sami izdelavi torbice. Pravo veselje pa je nastopilo, ko nam je uspelo skupaj sestaviti nabor nalog, polnih presenečenja in spodbudnih misli, za čez cel praznični december. Adventna torbica nam je tako prinesla veliko veselja s strani straih staršev, staršev … Kreativni likovni natečaj je bil prava paša za oči, saj so učenci ustvarili dela, ki izražajo pomen prijateljstva in jih nato združili v skupni plakat. Vsak od njih pa je ustvaril toliko risbic, da na koncu niso šle vse na plakat, zato smo jih razstavili tudi v šolski knjižnici. Razstava teh del je bila dokaz, kako bogata in raznolika je lahko umetniška interpretacija tako pomembne teme. Video prispevek, ki smo ga poimenovali »Tomi v težavah«, je bil naš največji izziv. Tu so učenci zopet pokazali svoje pisateljske in igralske spretnosti, kreativnost, nenazadnje pa tudi tehnične spretnosti, ki so se kaj kmalu izkazale za pomanjkljive. Srečo imamo, da imamo na šoli takega računalničarja, ki nam vedno priskoči na pomoč, za kar se mu tudi iskreno zahvaljujemo. Težave pa so se pojavile tudi pri samem strjevanju zgodbe na cca 1 minuto, kajti zelo težko je tako na kratko narediti dober filmček z dobro sporočilno zgodbo. Mi bi imeli za povedati veliko več … Zadnja naloga je bila, da skupaj napišemo pesmico z naslovom Zakaj imamo radi prijatelje. Pisanje pesmice je bil tako še naš zadnji skupni izziv. Skupaj smo ugotovili, da je pisanje pesmi ne samo izraz njihovega ustvarjalnega duha, ampak lahko tudi čudovit in hkrati zabaven način, kako izraziti čustva in misli o prijateljstvu. Hitro smo se zeedinili, da želimo malo bolj osebno pesmico, da se vključijo osebne značilnosti in tudi imena učencev, ki jo pišejo. Seveda je bilo tu potrebno malo več moje pomoči pri samem pisanju verzov. Po daljšem času je nastala malo drugačna pesmica, kot so jih vajeni učenci iz knjig. Mi smo bili s svojim končnim rezultatom zadovoljni. Upamo, da bo všeč tudi vam.

Projekt “Spodbujamo prijateljstvo” je bil več kot le niz nalog. Bil je potovanje, ki nas je naučilo, kako pomembno je sodelovanje, ustvarjalnost in medsebojno spoštovanje. Skozi leto smo postali ne samo boljši prijatelji, ampak tudi boljši ljudje, ki cenimo vrednost prijateljstva v našem vsakdanjem življenju.

ANJA DEVETAK

V okviru društva Sobivanje smo v letošnjem šolskem letu z 22 učenci izvedli projekt »Spodbujamo prijateljstvo«. Projekt je potekal od septembra 2023 do junija 2024. Namen projekta je bil spodbujati učence k pozitivnemu razmišljanju o prijateljstvu in razvijanju dobrih odnosov z vrstniki.

Projektne aktivnosti so bile v letošnjem letu razdeljene na pet delov: radijska igra, adventna »Torbica presenečenja«, kreativni likovni natečaj: Najlepši trenutek v našem prijateljstvu, video posnetek na temo prijateljstva: Kdo so pravi prijatelji? Kako lahko pomagamo prijateljem? In pesmica na temo prijateljstva.

Pri prvi nalogi Radijska igra, ki je bila pravi izziv, so se učenke z navdušenjem preizkusile v pisanju scenarija za radijsko igro – pravljico na temo prijateljstva, si razdelile vloge in z nemalo vajami preizkusile svoje igralske sposobnosti. Na svojo prvo zvočno posneto radijsko igro z naslovom »Trema pred nastopom« so bile učenke na koncu zelo ponosne, saj je bil to njihov prvi izdelek v taki obliki. Naslednja naloga je bila izdelava adventne torbice za praznični december. Skupaj smo poiskali idejo in izdelali adventno torbico v obliki smrečice. Vanjo smo, za vsak dan v decembru, dali po eno lepo misel, idejo za dejavnost ali presenečenje. Iskanje idej za dejavnost, lepih misli in presenečenj je bilo eno najlepših doživetij pri tej nalogi. Otroci so ob tem zelo sodelovali, se povezovali in bili polni idej. Z navdušenjem so čakali vsak dan, ko je bil v razredu čas za pogovor o izvedenih dejavnostih ter žrebanje nove naloge, spodbudne misli ali presenečenja. V okviru Kreativnega likovnega natečaja so učenci, s pomočjo različnih tehnik, ustvarjali na temo: Najlepši trenutek v našem prijateljstvu. Izdelke otrok smo združili na plakatu, ki smo ga skupaj okrasili. Otroci so pri tej nalogi z veseljem sodelovali in sproščeno ustvarjali. Priprava četrte naloge, video posnetka, nam je bila zelo velik izziv, predvsem zaradi pomanjkanja izkušenj na tehničnem področju. Učenke so tu ponovno združile svojo ustvarjalnost, skupaj oblikovale besedilo z naslovom »Pomoč sošolk« in si razdelile vloge. Sledilo je veliko vaj in ponovitev pred končnim izdelkom. Ta del naloge je bil tehnično zelo zahteven, predvsem tudi zato, ker je bila omejena dolžina časa 1 minuta zelo kratka in je bilo za ta časovni okvir zelo težko prikazati  dobro zaokroženo vsebino in sporočilo zgodbe. Pri tem gre velika zahvala našemu šolskemu računalničarju, ki nam je kot vedno tudi tokrat, brez težav, priskoči na pomoč. Zadnja naloga, pisanje pesmice na temo prijateljstva, je strnila ustvarjalnost in razmišljanja o tem, kdo je pravi prijatelj in zakaj se je za pravo prijateljstvo vredno truditi.

Projekt »Spodbujamo prijateljstvo« je skozi celo šolsko leto otroke usmerjal in spodbujal v razvijanje prijateljstva, strpnosti, spoštovanja, povezovanja in s tem h graditvi pozitivnih odnosov med vrstniki, kar je ključno za razvijanje zdrave družbe.

 

Ksenija Švara Trampuž

Dostopnost